طرح "یکشنبه های علوی، فاطمی "، در سطح کانون های مساجد استان ایلام، اجرا می شود
طرح "يکشنبه هاي علوي، فاطمي "، در سطح کانون هاي مساجد استان ايلام، اجرا مي شود
در آستانه عید بزرگ غدیرخم؛

طرح "یکشنبه های علوی، فاطمی "، در سطح کانون های مساجد استان ایلام، اجرا می شود

حجت الاسلام و المسلمين چراغي پور، از اجراي طرح "يک شنبه هاي علوي، فاطمي"، در سطح کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان ايلام، به مناسبت عيد بزرگ "غدير خم"، خبر داد.
شناسه خبر : 48883 تاریخ انتشار : ۶ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۶:۴۳

"حجت الاسلام و المسلمین علی چراغی پور"، با بیان این مطلب به روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام، گفت: این طرح شامل قرائت زیارت امیرالمومنین (ع) است، که به همت بنیاد بین المللی غدیر به  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، جهت اجرا ارسال شده و با هماهنگی های انجام گرفته کانون های فرهنگی هنری مساجد، نیز محور اجرای این طرح در استان ایلام قرار می گیرند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام، افزود: در راستای اجرای این طرح، یکشنبه های هر هفته بعد از نماز مغرب و عشاء زیارت حضرت امیر المومنین (ع) در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، قرائت خواهد شد .


وی، ترویج  تعالیم و آموزه های  علوی و فاطمی ،  تبیین  فضایل امیر المومنین (ع) و حضرت  فاطمه (س)  و ارتقای فضای معنوی جامعه  از اهداف اجرای این طرح برشمرد و از مدیران و اعضای کانون های فرهنگی و هنری استان خواستند تا نسبت به اجرای این طرح اهتمام ویژه داشته باشند.

 

حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور، همچنین به برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی هنری،  همزمان با دهه امامت و ولایت، در سطح کانون های مساجد استان، اشاره و بیان کرد: برگزاری مراسمات و جشن های شادی در این ایام، بیان خطبه های غدیر توسط ائمه جماعات در سطح مساجد، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری از خطبه غدیر، پخت و توزیع نذورات به همت کانون های مساجد در نقاط مختلف استان، برگزاری ایستگاههای صلواتی و نشست های نهج البلاغه خوانی به همت کانون ها از جمله این برنامه ها است .


وی، تبیین پیام غدیر را یک تکلیف دینی و الهی دانست و خاطر نشان کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان یک پایگاه دینی بایستی در زمینه ترویج و فرهنگ سازی این مسئله برای نسل جوان و نوجوان تلاش نمایند.

کلمات کلیدی: غدير خم استان ايلام